Söker du efter "Mina drömmars stad / Lättläst" av Per Anders Fogelström? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Mina drömmars stad / Lättläst
Av Per Anders Fogelström
|
Bok- presentation: |
Mina drömmars stad / Lättläst |
|
Författar- presentation: |
Per Anders Fogelström |
|
|
| Originaltitel: | Mina drömmars stad |
| Översättare: | Arne Säll |
Per Anders Fogelströms kända släktkrönika
har bearbetats till lättläst.
Den lättlästa versionen består av fyra delar.
Den första delen är återberättad av Arne Säll,
de övriga av Johan Werkmäster.
Samtliga delar är illustrerade med teckningar
av Kalle Berggren.
Del 1: Mina drömmars stad.
Den första delen handlar om hur det var att leva
i Stockholm för hundra år sedan.
Huvudpersonen Henning kommer till Stockholm
för att söka arbete.
I början har han det svårt och får arbeta hårt.
Men han trivs ändå bra i staden.
Sakta men säkert får han det bättre.
Utgåvor
Bok: 130417
Anmäl textfel

