Söker du efter "Kommentar till kursplanen i teckenspråk för hörande (Grundskolans läroplan 2011)" av Skolverket? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Kommentar till kursplanen i teckenspråk för hörande (Grundskolans läroplan 2011)
Av Skolverket

Bok- presentation: |
Kommentar till kursplanen i teckenspråk för hörande (Grundskolans läroplan 2011) |
Författar- presentation: |
Skolverket |
![]() |
Vad är det som skiljer ämnet Teckenspråk för hörande i den nya kursplanen från nu gällande kursplan?
En viktig utgångspunkt för den nya kursplanen är Europarådets »Gemensam europeisk referensram för språk,
lärande, undervisning och bedömning», GERS. Detta är ett vedertaget europeiskt system med generella och påbyggbara språknivåer. I övrigt innebär den nya kursplanen inte några större förändringar i undervisningen eller i grundsynen på språklärande.
Fokus ligger på de kommunikativa språkliga förmågorna reception, produktion och interaktion. Dessa begrepp lyfts fram tydligt i kursplanens centrala innehåll.
Den nya kursplanen betonar dessutom vikten av att ta vara på språket i omvärlden, t.ex. i medier.
Utgåvor
Vad är det som skiljer ämnet Teckenspråk för hörande i den nya kursplanen från nu gällande kursplan?
En viktig utgångspunkt för den nya kursplanen är Europarådets »Gemensam europeisk referensram för språk,
lärande, undervisning och bedömning», GERS. Detta är ett vedertaget europeiskt system med generella och påbyggbara språknivåer. I övrigt innebär den nya kursplanen inte några större förändringar i undervisningen eller i grundsynen på språklärande.
Bok: 182219
Anmäl textfel