
Våra experter hjälper dig eftersöka "Liten handbok för utbildare : pedagogik för utveckling av relationer och kommunikation" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Liten handbok för utbildare : pedagogik för utveckling av relationer och kommunikation
Av Anders Engquist

Bok- presentation: |
Liten handbok för utbildare : pedagogik för utveckling av relationer och kommunikation |
Författar- presentation: |
Anders Engquist |
![]() |
Det här är en bok för alla som arbetar med att stödja och utveckla människor och grupper, men här finns också mycket av allmänt intresse. Författaren Anders Engquist tar upp alltifrån hur man arvoderar sitt uppdrag, konkreta tips när man ska tala inför publik, vad man gör med ”kursförstörare”, problemlösningsövningar, till olika teoretiska modeller.
Boken riktar sig till personer som arbetar med så olika tillämpningsområden som att hjälpa enskilda personer att utvecklas, att förbättra sin förmåga att framträda inför publik, att kartlägga klimatet på arbetsplatser, att få medarbetare och ledningsgrupp att kommunicera bättre med varandra, att ta reda på vad medarbetarna skulle vilja utveckla på sin arbetsplats, att genomföra utbildningar i samtalsmetodik, att lösa olika typer av problem och om konsten att föreläsa.
Anders Engquist utgår från sig egen erfarenhet och har själv arbetat i bokens anda och med dess metodik med en mycket blandad publik, oavsett på vilket professionellt stadium de befinner sig: åklagare, växeltelefonister, generaldirektörer, biståndsrådgivare, läkare, chefer inom verkstadsindustrin, sjuksköterskor, kanslibiträden, socialsekreterare, behandlingsassistenter och privatpersoner och chefer inom social verksamhet.
Boken består både av resonerande och beskrivande pedagogiska funderingar och av olika exempel på metoder och material.
Ur innehållet:
- Att sträva mot enkelhet
- Teoretiska utgångspunkter
- Att åta sig ett uppdrag
- Det praktiska arbetet
- Empati
- Rollspel och andra övningar
- Att tala inför publik
- Grupputveckling under en dag
- Problemslösningsövningar
- Att klara svårigheter
Utgåvor
Det här är en bok för alla som arbetar med att stödja och utveckla människor och grupper.
Författaren Anders Engquist utgår från sin egen erfarenhet och har själv arbetat i bokens anda och med dess metodik med en mycket blandad publik, oavsett på vilket professionellt stadium de befinner sig. Han tar upp alltifrån hur man arvoderar sitt uppdrag, konkreta tips när man ska tala inför publik, vad man gör med "kursförstörare", problemlösningsövningar, till olika teoretiska modeller.
Det här är en bok för alla som arbetar med att stödja och utveckla människor och grupper, men här finns också mycket av allmänt intresse. Författaren Anders Engquist tar upp alltifrån hur man arvoderar sitt uppdrag, konkreta tips när man ska tala inför publik, vad man gör med ”kursförstörare”, problemlösningsövningar, till olika teoretiska modeller.
Boken riktar sig till personer som arbetar med så olika tillämpningsområden som att hjälpa enskilda personer att utvecklas, att förbättra sin förmåga att framträda inför publik, att kartlägga klimatet på arbetsplatser, att få medarbetare och ledningsgrupp att kommunicera bättre med varandra, att ta reda på vad medarbetarna skulle vilja utveckla på sin arbetsplats, att genomföra utbildningar i samtalsmetodik, att lösa olika typer av problem och om konsten att föreläsa.
Anders Engquist utgår från sig egen erfarenhet och har själv arbetat i bokens anda och med dess metodik med en mycket blandad publik, oavsett på vilket professionellt stadium de befinner sig: åklagare, växeltelefonister, generaldirektörer, biståndsrådgivare, läkare, chefer inom verkstadsindustrin, sjuksköterskor, kanslibiträden, socialsekreterare, behandlingsassistenter och privatpersoner och chefer inom social verksamhet.
Boken består både av resonerande och beskrivande pedagogiska funderingar och av olika exempel på metoder och material.
Ur innehållet:
- Att sträva mot enkelhet
- Teoretiska utgångspunkter
- Att åta sig ett uppdrag
- Det praktiska arbetet
- Empati
- Rollspel och andra övningar
- Att tala inför publik
- Grupputveckling under en dag
- Problemslösningsövningar
- Att klara svårigheter
Bok: 7469
Anmäl textfel