
Våra experter hjälper dig eftersöka "Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
Av Anna Palmer

Bok- presentation: |
Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn |
Författar- presentation: |
Anna Palmer |
![]() |
Matematisk – är det något man kan bli? Den här boken visar hur vi kan förändra vår inställning till ämnet och bli mer matematiska. För vi föds inte som matematiker utan vi upplever oss själva som mer eller mindre matematiska beroende på situation, miljö och sammanhang. Och inte minst, vi kan utveckla matematisk förmåga hela livet.
Läs mer
Många lärare för barn i förskolan och skolans första år känner motvilja mot matematik. Varför? Anna Palmer visar hur ämnet genom århundraden formats som en manlig domän som har varit svår att koppla samman med den feminina och omvårdande yrkesrollen som lärare för yngre barn. Författaren analyserar även i ett genusperspektiv hur matematiker framställs i film och modern litteratur.
Om man som lärare själv upplever sig som potentiell matematiker smittar den känslan av sig på barnen. I bokens andra halva beskriver och analyserar författaren en rad matematiska utforskande situationer med barn. Här möter du ett levande matematiserande – präglat av lust och nyfikenhet. Författaren visar hur man med pedagogisk dokumentation kan skapa en rörelse som driver arbetet med barnen framåt. Hon visar även hur denna metod kan synliggöra det egna agerandet i lärarrollen och därmed öka den pedagogiska kompetensen.
Boken vänder sig till blivande och yrkesverksamma förskollärare och grundlärare.
Om författarna
Anna Palmer är lektor i barn- och ungdomsvetenskap och undervisar på lärarutbildningen vid Stockholms universitet. Fortfarande skrämmer skolmatten Anna Palmer i intervju om matematikundervisningen i tidningen Magasin 360 nr 3/2011.
Recensioner
"En viktig bok för alla som arbetar med barn eller som ska. Huvudbudskapet är att vi kan utveckla matematisk förmåga hela livet!" BTJ, häfte 11121033, Lektör Gunilla Essén
Utgåvor
Matematisk – är det något man kan bli? Den här boken visar hur vi kan förändra vår inställning till ämnet och bli mer matematiska. För vi föds inte som matematiker utan vi upplever oss själva som mer eller mindre matematiska beroende på situation, miljö och sammanhang. Och inte minst, vi kan utveckla matematisk förmåga hela livet.
Matematisk – är det något man kan bli? Den här boken visar hur vi kan förändra vår inställning till ämnet och bli mer matematiska. För vi föds inte som matematiker utan vi upplever oss själva som mer eller mindre matematiska beroende på situation, miljö och sammanhang. Och inte minst, vi kan utveckla matematisk förmåga hela livet.
Läs mer
Många lärare för barn i förskolan och skolans första år känner motvilja mot matematik. Varför? Anna Palmer visar hur ämnet genom århundraden formats som en manlig domän som har varit svår att koppla samman med den feminina och omvårdande yrkesrollen som lärare för yngre barn. Författaren analyserar även i ett genusperspektiv hur matematiker framställs i film och modern litteratur.
Om man som lärare själv upplever sig som potentiell matematiker smittar den känslan av sig på barnen. I bokens andra halva beskriver och analyserar författaren en rad matematiska utforskande situationer med barn. Här möter du ett levande matematiserande - präglat av lust och nyfikenhet. Författaren visar hur man med pedagogisk dokumentation kan skapa en rörelse som driver arbetet med barnen framåt. Hon visar även hur denna metod kan synliggöra det egna agerandet i lärarrollen och därmed öka den pedagogiska kompetensen.
Boken vänder sig till blivande och yrkesverksamma förskollärare och grundlärare.
Om författarna
Anna Palmer är lektor i barn- och ungdomsvetenskap och undervisar på lärarutbildningen vid Stockholms universitet. Fortfarande skrämmer skolmatten Anna Palmer i intervju om matematikundervisningen i tidningen Magasin 360 nr 3/2011.
Recensioner
"En viktig bok för alla som arbetar med barn eller som ska. Huvudbudskapet är att vi kan utveckla matematisk förmåga hela livet!" BTJ, häfte 11121033, Lektör Gunilla Essén
Bok: 179821
Anmäl textfel