
Våra experter hjälper dig eftersöka "Programmeringsprojekt för barn : lär dig programmera i Scratch" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Programmeringsprojekt för barn : lär dig programmera i Scratch
Av Carol Vorderman
Bok- presentation: |
Programmeringsprojekt för barn : lär dig programmera i Scratch |
Författar- presentation: |
Carol Vorderman |
![]() |
Originaltitel: | Computer coding projects for kids |
Bygg upp kunskaperna i Scratch genom att utföra konkreta programmeringsprojekt. Ett kul sätt att lära sig programmera!
Konkreta programmeringsprojekt för barn. Inga förkunskaper krävs.
Lär dig att programmera genom att utföra konkreta programmeringsprojekt. Den här boken är mycket pedagogiskt uppbyggd. Steg för steg guidar den barnen genom olika projekt från lätta till svårare och succesivt byggs barnens kunskaper i programmering upp.
Boken utgår från programmeringsspråket Scratch som kan laddas ner gratis. Allt eftersom man avancerar i boken lär man sig att använda olika funktioner i Scratch. Boken inleds väldigt enkelt med hur man bygger en figur och sedan får man lära sig att utveckla den på olika sätt.
Kapitel tre har konstprojekt som tema och här får man lära sig att konstruera ett virtuellt födelsedagskort som öppnar sig och spelar Happy Birthday när man klickar på en knapp. Kapitel fyra handlar om att bygga olika spel, kapitel fem om bakgrundseffekter som sprakande fyrverkerier och kapitel sex avhandlar ljudeffekter. Sista kapitlet visar hur man kan konstruera optiska illusioner.
Utgåvor
Bok: 296636
Anmäl textfel