
Våra experter hjälper dig eftersöka "Marknadsföring i konstföretag : en balansakt mellan konstnären och konstföretagaren" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Marknadsföring i konstföretag : en balansakt mellan konstnären och konstföretagaren
Av Elisabeth Lindfors

Bok- presentation: |
Marknadsföring i konstföretag : en balansakt mellan konstnären och konstföretagaren |
Författar- presentation: |
Elisabeth Lindfors |
![]() |
Utgåvor
I konstprojektet, vare sig det rör sig om en teater- eller dansföreställning, ett operaprojekt, en utställning, en bok eller ett enskilt konstverk, ligger komplexa och ibland svårtolkade idéer. Konstnärens uppgift är att skapa ett så fullödigt konstverk som möjligt medan konstföretagaren ska skapa så goda förutsättningar som möjligt för mötet mellan konstverket och publiken, det vill säga en plattform för konsten.
Författaren ställer sig frågan hur konstföretagen kan skapa en relation till publiken utan att manipulera eller begränsa publikens synfält och utan att konsten blir kommersialiserad? Konstföretagaren borde vända blicken från projektorientering till publikrelation, menar hon. Konsten talar med sin publik i mötet och konstföretagaren ska väcka intresse för mötet. Det intressanta i marknadsföringssammanhang är hur konstföretagaren för en dialog med publiken, inte hur konsten gör det.
Författaren visar hur marknadsföring i konstföretagen måste starta med en helhetssyn på företagets värderingar och innehåll samt viljan att skapa en relation med betydligt fler människor än de redan trogna.
Boken vänder sig till studenter vid universitet och högskolor, yrkesverksamma inom kulturområdet och enskilda konstnärer.
Bok: 30488
Anmäl textfel