
Våra experter hjälper dig eftersöka "Programmeringsprinciper i Java - Exempel 1" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Programmeringsprinciper i Java - Exempel 1
Av Fadil Galjic

Bok- presentation: |
Programmeringsprinciper i Java - Exempel 1 |
Författar- presentation: |
Fadil Galjic |
![]() |
Utgåvor
Detta är en lärobok i programmeringsprinciper och Java. Den kan användas som kurslitteratur för olika programmeringskurser, både på universitets- och gymnasienivå, men kan även användas av alla som på egen hand vill lära sig programmeringsprinciper och Java. Boken utgör ett fullständigt läromedel, som kan förstås och assimileras utan ytterligare hjälp. Inga förkunskaper krävs.
Programmeringsprinciper i Java består av två separata volymer. Den första boken omfattar grundläggande programmeringskunskaper, och hjälper till att utveckla grundläggande programmeringsförmågor. I boken behandlas datalagring och databearbetning, logik, ett programs organisation, klassbibliotek, objekt, undantagssituationer i ett program, och ett programs kommunikation med sin omgivning (standard input och output samt filer).
Den andra boken omfattar mer avancerade kunskaper. Den går djupare i objektorienterad programmering, och presenterar strategier för att definiera egna typer av objekt. Vidare beskrivs arv, klasshierarkier och interface. Program med flera trådar, och kommunikation mellan två avlägsna program presenteras. Grafik och användargränssnitt ingår också i den andra boken.
Båda böckerna utgör tillsammans ett unikt läromedel i programmeringsprinciper och Java. Det finns tre parallella spår genom böckerna: naturliga och lättförståeliga konceptbeskrivningar, exempelprogram med sammanfattningar och förklaringar samt övningar som lyfter fram typiska programmeringssituationer. Varje spår är en fullständig enhet, och man kan lära sig genom att använda bara en av dessa tre komponenter. Men det bästa är att använda sig av alla tre komponenter parallellt.
Bok: 191421
Anmäl textfel