
Våra experter hjälper dig eftersöka "Vad är förskolepedagogik?" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Vad är förskolepedagogik?
Av Frode Søbstad, Ole Fredrik Lillemyr

Bok- presentation: |
Vad är förskolepedagogik? |
Författar- presentation: |
Frode Søbstad |
![]() |
Redaktör: | Oddvar Fagerli |
Utgåvor
Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.
Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.
Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.
Översättning: Inger Lindelöf
Bok: 31211
Anmäl textfel