
Våra experter hjälper dig eftersöka "Positionering - Teori, trend & strategi" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Positionering - Teori, trend & strategi
Av Henrik Uggla
Bok- presentation: |
Positionering - Teori, trend & strategi |
Författar- presentation: |
Henrik Uggla |
![]() |
Varför positionerar sig Tefal tillsammans med Jamie Oliver och varför har Ries & Trouts klassiska normativa teorier om positionering lett så många varumärken in i en återvärndsgränd? Vilka risker löper varumärken som beslutar sig för att positionera sig tillsammans? Detta är bara några av många spännande teman som diskuteras i denna bok.
Läs mer
Boken tar ett samlat grepp på positionering och diskuterar fenomenet ur många infallsvinklar med stark bäring på praktisk marknadsföring och kommunikation. Istället för ännu en vända med de gamla klyschorna ”bygg en stark position i kundernas medvetande” eller att positionering handlar om ”perceptioner och inte produkter”, söker författaren Henrik Uggla en djupare strategisk förståelse genom en mosaik av olika teorier och praktiska minicase som fångar en mer komplex strategisk verklighet, bortom förenklade och förutsägbara management koncept.
Om författarna
Henrik Uggla är doktor i Brand Portfolio Management och verksam som forskare och föreläsare vid INDEK, Kungliga Tekniska Högskolan.
Utgåvor
Varför positionerar sig Tefal tillsammans med Jamie Oliver och varför har Ries & Trouts klassiska normativa teorier om positionering lett så många varumärken in i en återvärndsgränd? Vilka risker löper varumärken som beslutar sig för att positionera sig tillsammans? Detta är bara några av många spännande teman som diskuteras i denna bok.
Bok: 116421
Anmäl textfel