
Våra experter hjälper dig eftersöka "Internationella säkerhetsrätter i järnvägsfordon m.m. SOU 2016:43. Järnvägsprotokollet : Betänkande av Kapstadsutredningen II – Internationella säkerhetsrätter i rullande järnvägsmateriel" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Internationella säkerhetsrätter i järnvägsfordon m.m. SOU 2016:43. Järnvägsprotokollet : Betänkande av Kapstadsutredningen II – Internationella säkerhetsrätter i rullande järnvägsmateriel
Av Justitiedepartementet
Nu föreslås att det ska bli enklare och billigare för företag i järnvägssektorn att finansera sina investeringar. Genom tillträde till järnvägsprotokollet kan Sverige möta framtidens transportutmaningar menar utredningen.
För att få goda konkurrensvillkor och låga finansieringskostnader kan ett land ansluta sig till det så kallade järnvägsprotokollet, som är kopplat till konventionen om internationella säkerhetsrätter i lösa saker (Kapstadskonventionen). Det ger företagen tillgång till ett internationellt register för de säkerhetsrätter som kreditgivarna kräver när de ska finansiera järnvägsfordon. Systemet medför även gemensamma materiella bestämmelser för exempelvis vilka rättigheter den som ger kredit har om kredittagaren inte kan betala sina skulder.
Protokollet gör det möjligt för kreditgivare att lättare bedöma vilka risker som finns när järnvägsfordon ska finansieras och det kan ge järnvägsföretagen förmånligare ekonomiska villkor. Det gynnar även statliga järnvägsoperatörer – deras tillgång till kapital för investeringar minskar behovet av statligt stöd.
Utgåvor
Bok: 277731
Anmäl textfel