
Våra experter hjälper dig eftersöka "Utvecklingsarbete : – en grund för lärares lärande" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Utvecklingsarbete : – en grund för lärares lärande
Av Karin Rönnerman

Bok- presentation: |
Utvecklingsarbete : – en grund för lärares lärande |
Författar- presentation: |
Karin Rönnerman |
![]() |
Utgåvor
En grundläggande tanke bakom ett decentraliserat styrsystem är att ansvar och beslut i olika frågor ska läggas så nära de berörda som möjligt. För utbildningssektorns del innebär detta att skolledare och lärare ges ett stort ansvar när det gäller skolutveckling.
I denna bok lyfter författaren fram utvecklingsarbete och aktionsforskning som en möjlig väg för skolutveckling. I ett utvecklingsarbete baserat på aktionsforskningens principer utgår man från ett problem, planerar och genomför ett projekt, samlar information kring vad som sker, reflekterar över varför just detta sker, dokumenterar och sprider sina erfarenheter till andra. Författaren redogör för hur denna typ av utvecklingsarbete kan läggas upp. För att öka förståelsen för dagens idéer gör hon historiska återblickar samt ger exempel från 1980-talets lokala utvecklingsarbeten och 1990-talets försök med att forska i skolan. Ett genomgående tema i boken är att när utgångspunkten tas i den egna praktikens frågor och problem blir utvecklingsarbetet meningsfullt och leder vidare till nya frågor och utmaningar i ett pågående lärande.
Boken vänder sig till alla som är intresserade av att utveckla sin verksamhet utifrån den egna praktikens frågor. Boken är lämplig att användas såväl på kurser inom lärarutbildningarna som i samband med kompetensutveckling inom skola, skolbarnomsorg och förskola.
Bok: 31707
Anmäl textfel