
Våra experter hjälper dig eftersöka "Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx
Av Knud Illeris
Bok- presentation: |
Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx |
Författar- presentation: |
Knud Illeris |
![]() |
Utgåvor
Grundtanken i denna bok är att allt lärande omfattar tre dimensioner som är integrerade med varandra: en kognitiv process, en psykodynamisk process och en social eller samhällelig process. De här tre lärodimensionerna representeras i sin klassiska form av Piaget, Freud och Marx.
Utifrån ett brett historiskt perspektiv som omfattar en rad teoretiska skolbildningar - som Frankfurterskolan, postmodernismen och namn som Vygotskij, Kolb, Bateson och Dewey - utvecklar författaren en spännande och integrerad syn på vad lärande innebär i dagens utbildningssystem och samhälle.
Författaren förenar i boken de klassiska teorierna om modern utbildningsteori till en helhetssyn på lärande samt visar hur detta läroperspektiv kan omsättas i praktiken.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Bok: 112779
Anmäl textfel