
Våra experter hjälper dig eftersöka "Upplysning och propaganda : Utveckling av svensk PR och information" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Upplysning och propaganda : Utveckling av svensk PR och information
Av Larsåke Larsson

Bok- presentation: |
Upplysning och propaganda : Utveckling av svensk PR och information |
Författar- presentation: |
Larsåke Larsson |
![]() |
Utgåvor
I Upplysning och propaganda presenteras den svenska PR- och informationsbranschen. Larsåke Larsson beskriver hur verksamheten fungerar och är organiserad, vilka metoder man arbetar med och hur man ser på sitt arbete. Framför allt analyserar han branschens historia och utveckling under de dryga 50 år som den verkat.
Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om den svenska PR- och informationsbranschen. Studien baseras främst på intervjuer med informatörer och de pionjärer som byggt upp branschen.
Upplysning och propaganda passar utmärkt som lärobok i medie- och kommunikationsvetenskap vid universitet och högskolor. Den är också nyttig läsning för dig som i din yrkesroll kommer i kontakt med PR- och informationsbranschen.
Du kan läsa vidare om PR-konsulternas opinionsbyggande aktiviteterna i ett demokratiskt perspektiv i Larsåke Larssons bok Opinionsmakarna. En studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati.
Bok: 191416
Anmäl textfel