
Våra experter hjälper dig eftersöka "Experiment med människor" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Experiment med människor
Av Magnus Söderlund

Bok- presentation: |
Experiment med människor |
Författar- presentation: |
Magnus Söderlund |
![]() |
Vad människor tycker och tänker, hur de reagerar på olika intryck, varför de beter sig på ett visst sätt – det är sådant som vi ofta vill ta reda på. Ett bra sätt att undersöka detta är att utföra kontrollerade experiment. Men vad är egentligen ett experiment? Och hur utför man det? Vad ska man tänka på när man gör undersökningar som inkluderar människor? I den här boken diskuteras och besvaras dessa frågor.
Läs mer
Oavsett om du redan själv gör experiment med människor, funderar på att börja med sådana experiment eller vill veta mer om en metod som har haft stor betydelse för vår kunskap om människor, finns det anledning att försöka komma till klarhet med vad ett experiment egentligen är. Det finns många myter om experiment, och många associerar till etiskt tveksamma försök och till vidrigheter som människor under historien har utsatts för under etiketten experiment. Författaren reder ut vad som är experiment och vad som inte är det och visar hur experiment kan användas som en effektiv undersökningsmetod i många olika sammanhang.
Boken riktar sig till forskare, praktiker, samhällsbyggare, lärare och studenter som är verksamma inom t.ex. marknadsföring, psykologi, sociologi, statsvetenskap och medicin.
Om författarna
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing). Han har bland annat skrivit böckerna Emotionsladdad marknadsföring och Tankeverktyg för marknadsförare.
Utgåvor
Vad människor tycker och tänker, hur de reagerar på olika intryck, varför de beter sig på ett visst sätt – det är sådant som vi ofta vill ta reda på. Ett bra sätt att undersöka detta är att utföra kontrollerade experiment. Men vad är egentligen ett experiment? Och hur utför man det? Vad ska man tänka på när man gör undersökningar som inkluderar människor? I den här boken diskuteras och besvaras dessa frågor.
Bok: 117237
Anmäl textfel