
Våra experter hjälper dig eftersöka "Arbetsplan för elever med språksvårighet Kop pärm" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Arbetsplan för elever med språksvårighet Kop pärm
Av Margareta Sandström Kjellin
Bok- presentation: |
Arbetsplan för elever med språksvårighet Kop pärm |
Författar- presentation: |
Margareta Sandström Kjellin |
![]() |
Det är viktigt att kunna fånga upp alla elever med språkliga svårigheter. De kan ha läs- och skrivsvårigheter/dyslexi, de kan ha ett annat modersmål än svenska; de kan ha språkliga svårigheter av andra orsaker. Det är också viktigt att kunna särskilja de olika svårigheterna.
Med hjälp av detta material kan läraren styra upp sin verksamhet för dessa elever. Den som har egna väl fungerande sätt att arbeta, men kanske har behov av att få hjälp med strukturen, kan använda materialet som en stomme och i önskad grad komplettera med eget material.
Arbetsplanen innehåller bl.a.
* modell för bemötande av elever med annat modersmål, t.ex. viktiga fakta att ta hänsyn till när man planerar skolans undervisning i svenska som andraspråk
* modell för kartläggning av elevers språkliga förmåga
* utredning av läs- och skrivsvårigheter/dyslexi
* anvisningar till utredning av läs- och skrivsvårigheter/dyslexi
* rutiner och åtgärder efter sådan utredning
* förstärkningskurs i svenska, bl.a. kursbeskrivning, kursinnehåll, betygskriterier
* exempel på träningsprogram på dator.
Hela materialet är utformat som kopieringsunderlag och är samlat i en pärm. En cd med hela materialet lagrat i Word medföljer.
Utgåvor
Det är viktigt att kunna fånga upp alla elever med språkliga svårigheter. De kan ha läs- och skrivsvårigheter/dyslexi, de kan ha ett annat modersmål än svenska; de kan ha språkliga svårigheter av andra orsaker. Det är också viktigt att kunna särskilja de olika svårigheterna.
Med hjälp av detta material kan läraren styra upp sin verksamhet för dessa elever. Den som har egna väl fungerande sätt att arbeta, men kanske har behov av att få hjälp med strukturen, kan använda materialet som en stomme och i önskad grad komplettera med eget material.
Arbetsplanen innehåller bl.a.
* modell för bemötande av elever med annat modersmål, t.ex. viktiga fakta att ta hänsyn till när man planerar skolans undervisning i svenska som andraspråk
* modell för kartläggning av elevers språkliga förmåga
* utredning av läs- och skrivsvårigheter/dyslexi
* anvisningar till utredning av läs- och skrivsvårigheter/dyslexi
* rutiner och åtgärder efter sådan utredning
* förstärkningskurs i svenska, bl.a. kursbeskrivning, kursinnehåll, betygskriterier
* exempel på träningsprogram på dator.
Hela materialet är utformat som kopieringsunderlag och är samlat i en pärm. En cd med hela materialet lagrat i Word medföljer.
Bok: 111018
Anmäl textfel