
Våra experter hjälper dig eftersöka "Spelprogrammering.nu med HTML5 och JavaScript : Lärobok med övningar" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Spelprogrammering.nu med HTML5 och JavaScript : Lärobok med övningar
Av Mikael Tylmad, Pontus Walck

Bok- presentation: |
Spelprogrammering.nu med HTML5 och JavaScript : Lärobok med övningar |
Författar- presentation: |
Mikael Tylmad |
![]() |
Detta är en fristående bok som går igenom grunderna inom spelprogrammering med enkla hjälpmedel. Programmen skrivs med HTML5 och JavaScript i enkla textfiler som sedan körs i en vanlig webbläsare. Inga krångliga installationer behövs. Boken tar upp ett flertal olika exempel, från mycket enkla till lite mer omfattande spelfunktioner och spel. Den är tänkt att ge en rolig, spännande och intresseväckande introduktion till programmering och den kräver inga stora förkunskaper. Dessutom återkopplar boken till kunskaper i Matematik och Fysik vilket ger en intressant praktisk tillämpning av dessa. Det gör den lämplig i många olika sammanhang på både gymnasiet och högstadiet. Boken är skriven av Mikael Tylmad och Pontus Walck som använder detta koncept för att undervisa i programming för både gymnasieelever och på högstadiet. Till boken finns även en webbsida, www.spelprogrammering.nu som innehåller kompletterande information. Boken är på ca 150 sidor, spiralbunden, tryckt i färg och har vårt nya smidiga format 16x22,5 cm.
Utgåvor
Lär dig grunderna inom Spelprogrammering med denna roliga och lättlästa bok!
Bok: 191765
Anmäl textfel