
Våra experter hjälper dig eftersöka "Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling
Av Per Frankelius
Bok- presentation: |
Pharmacia & Upjohn - Erfarenheter av ett världsföretags utveckling |
Författar- presentation: |
Per Frankelius |
![]() |
Hur blir företag världsledande? Hur uppstår nya företagsidéer? Hur kom det sig att just Kabi så tidigt anammade DNA-tekniken? Hur lyckades företaget bli ledande på tillväxthormon? Vad är hemligheten bakom en sådan formidabel succé? Boken handlar om företagande i en tid då väntade och oväntade omvärldsförändringar ständigt gör sig påminda.
Läs mer
Hur blir företag världsledande? Hur uppstår nya företagsidéer? Hur kom det sig att just Kabi så tidigt anammade DNA-tekniken? Hur lyckades företaget bli ledande på tillväxthormon? Vad är hemligheten bakom en sådan formidabel succé?
Boken handlar om företagande i en tid då väntade och oväntade omvärldsförändringar ständigt gör sig påminda. Nyckeln till framgång är personliga drivkrafter och nya sätt att se på företagande. Relevanta synsätt hjälper till att sätta rätt aspekter i fokus - och att ta vara på möjligheterna.
Pharmacia & Upjohn är ett världsunikt högteknologiskt flaggskepp med ursprung i bl.a. bryggerinäringen på 1880-talet. Vägen från vitamin ur öljäst till DNA-molekyler handlade om skaparkraft, partnerskap, omvärldsförändringar, entreprenörskap, framgång, motgång och förnyelse. Denna intressanta utveckling ledde fram till stor succé för företaget, samhället och patienter.
Boken ger insikter av stort värde för företagsledare, omvärldsbevakare, produktutvecklare, aktieanalytiker, marknadsförare, politiker, journalister, studenter, forskare och andra intresserade. En unik bok, rikligt illustrerad. Värd att läsa - och lära av!
Per Frankelius är forskare samt ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet. Hans tidigare författarskap inkluderar böckerna Kirurgisk marknadsföring och Företaget & Omvärlden (den sistnämda med docent Carl-Gustaf Rosén).
Utgåvor
Hur blir företag världsledande? Hur uppstår nya företagsidéer? Hur kom det sig att just Kabi så tidigt anammade DNA-tekniken? Hur lyckades företaget bli ledande på tillväxthormon? Vad är hemligheten bakom en sådan formidabel succé? Boken handlar om företagande i en tid då väntade och oväntade omvärldsförändringar ständigt gör sig påminda.
Bok: 169231
Anmäl textfel