
Våra experter hjälper dig eftersöka "Dåliga kunder gör bra affärer! - Ett dilemma i offentlig upphandling" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Dåliga kunder gör bra affärer! - Ett dilemma i offentlig upphandling
Av Staffan Furusten

Bok- presentation: |
Dåliga kunder gör bra affärer! - Ett dilemma i offentlig upphandling |
Författar- presentation: |
Staffan Furusten |
![]() |
Årligen genomförs offentliga upphandlingar till ett värde av 500–600 miljarder kronor.Alla upphandlingar ska följa lagen om offentlig upphandling (LOU), oavsett vilken typ av vara eller tjänst det rör sig om.
Läs mer
LOU bygger på idén att inköp kan och bör göras på samma sätt på alla marknader. Men det finns många slags marknader och ofta är det inte ändamålsenligt att handla enligt LOU. Genom att vara ”dåliga kunder” och inte helt följa reglerna i LOU, kan offentliga organisationer göra bättre inköp. Är sådana regelbrott demokratiskt försvarbara? Författaren diskuterar offentliga organisationers inköpsverksamhet med utgångspunkt i en studie av hur upphandlingar av tjänster från managementkonsulter går till. Sådana tjänster är komplexa och ställer offentliga upphandlare inför svåra avvägningar.
Författaren diskuterar offentliga organisationers inköpsverksamhet med utgångspunkt i en studie av hur upphandlingar av tjänster från managementkonsulter går till. Sådana tjänster är komplexa och ställer offentliga upphandlare inför svåra avvägningar.
Om författarna
Staffan Furusten är föreståndare för Score (Stockholms centrum för forskning om offentlig sektor) och docent i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm.
Utgåvor
Bok: 247948
Anmäl textfel