
Våra experter hjälper dig eftersöka "Utvärdera för utveckling : om utvärdering av skolpolitiska reformer : slutbetänkande från Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan. SOU 2014:12" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Utvärdera för utveckling : om utvärdering av skolpolitiska reformer : slutbetänkande från Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan. SOU 2014:12
Av Utbildningsdepartementet

Bok- presentation: |
Utvärdera för utveckling : om utvärdering av skolpolitiska reformer : slutbetänkande från Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan. SOU 2014:12 |
Författar- presentation: |
Utbildningsdepartementet |
![]() |
Beslut om reformer måste vila på ordentlig kunskapsgrund!
Det är långt ifrån enkelt att förändra skolan genom strukturella reformer och det tar tid innan mätbara effekter uppstår. Dessutom är de effekter som man kan förvänta sig ofta inte så stora som man kanske önskat. Detta innebär dock inte att man kan avstå från att försöka förbättra förutsättningarna för skolan. Det understryker dock behovet av att beslut om reformer vilar på en ordentlig kunskapsgrund. Forskning och utvärdering har en central roll både inför att reformer ska utformas och vid utvärderingen av dem. Så sammanfattas slutbetänkandet lämnat av Utredningen om förbättrade resultat i grundskolan.
Utgåvor
Det är långt ifrån enkelt att förändra skolan genom strukturella reformer och det tar tid innan mätbara effekter uppstår. Dessutom är de effekter som man kan förvänta sig ofta inte så stora som man kanske önskat.
Bok: 234328
Anmäl textfel